пʼятниця, 8 травня 2020 р.

Дистанційне навчання, 8 травня

Пятниця, 8 травня 

 Читання. Українська мова.

Тема уроку.  Урок позакласного читання. Урок розвитку зв'язного мовлення. Моя матінка - ясне сонечко.



  •  Мовленнєва розминка
1. Робота над чистомовкою
Ло-ло-ло — весняне сонце припекло.
Ли-ли-ли — у лісі квіти розцвіли.
Аї-аї-аї — не змовкають птахи в гаї.
Си-си-си — лунають дитячі голоси.
Ри-ри-ри — гудуть у полі трактори.
Ай-ай-ай — буде гарний урожай.
Ні-ні-ні — раді люди всі весні.

2. Робота над скоромовкою
Співаків багато в лісі,
Кує зозуля на узліссі.
І солов’я пташиний спів
З зелених чути нам гаїв.

У травні, коли розцвітають яскраві квіти і дзвенить пташиний спів, теплий вітер приносить до нас свято матері. Відзначають його в другу неділю травня. В цей день люди йдуть у Храм Божий, несуть квіти, співають пісні, славлять ту земну жінку, що народила Сина Божого. Відправляють богослужіння за здоров’я матерів. А в родинному колі діти готують для матерів подарунки і теж вітають зі святом.
— Що вам відомо про це свято? Чому його відзначають саме цього дня?
— Молоду американку Анну Джервіс спіткало страшне лихо — передчасно пішла з життя її мати. І донька, скуштувавши сирітської долі, вимріяла думку, аби мали люди на рік один день, коли б усі вшановували і матір-неньку, і матір-землю, і Матір Божу. І полетіли від сироти листи сенаторам. Нарешті, 1914 р. Конгрес США ухвалив рішення про проведення в країні нового державного свята — Дня Матері.

Більше про День матері можна прочитати на сайті за посиланням:

https://www.unian.ua/lite/holidays/den-materi-2020-ukrajina-data-istoriya-i-tradiciji-dnya-materi-10986821.html

Нагадую, що цьогоріч День матері святкуємо 10 травня. 
  • Прочитайте оповідання.
Дмитро Ткач

Моя мама
Задали нам у школі написати домашній твір про своїх батьків. Не знаю, хто що напише, а мені про свою маму написати, мабуть, найважче. Вона — вчителька. Тож мені доведеться учителеві писати про вчителя. А сама ж я тільки учениця...Сказала я мамі, що мені треба про неї написати. А вона — у сміх:— Ну, от і добре. Побачу, скільки ти граматичних помилок зробиш...Просто біда мені з моєю мамою. Що не напишу, а вона відразу: «А де кома? Отут перед «а» треба кому ставити... А де твій знак питання?»Тоді я замислилась. Подумала: нічого не писатиму про маму. Краще про тата. Він бригадир на взуттєвій фабриці. Все-таки робітнича професія... І тато не питатиме, де мої коми. Отак замислилась та й сиджу.Коли раптом дзвінок. Мама відчинила двері, а я бачу, як вона змінилася на виду.— Володя?.. Яременко?.. — питає.А на порозі стоїть ставний льотчик з букетом квітів. Він каже:— Так, це я, Оксано Семенівно. Ваш учень, колишній шибайголова Володя Яременко.Поцілував маму і дав їй квіти.— Та який же ти дорослий став, — каже до нього мама і запрошує в кімнату. — А слово «знання» тепер з двома «н» пишеш, — жартує мама, — чи з одним?А в самої сльози радості на очах.— З двома, — сміється льотчик. — Ви мене не тільки цьому навчили. Очі на світ розкрили, дали путівку в життя. Та й не тільки мені... Ви ж моя перша вчителька.Потім ми сиділи за столом: пили чай з печивом. Я тільки дивилась на них та слухала.А вони все згадували й згадували...Про Льоню Ушакова, який став геологом. Про Стьопу Кучеренка. Той плаває на китобійному судні. Про Валю Чайку. Вона — медсестра. Лаврін Хоменко подався вчитись на гірничого інженера. Ніна Салій закінчує залізничний технікум...Звісно, я нікого з них не знаю. Але починаю розуміти, скільки ж то мамі довелося з усіма попрацювати, щоб, як каже цей льотчик, дати їм «путівку в життя» .Тепер я збагнула, що вчитель навчає не тільки мови, історії, географії, а й любові до професії. Як моя мама.Так, учитель дає нам путівку в життя!От про це й треба написати...



  • Складіть і запишіть у зошит з української 

мови розповідь про свою маму - головну жінку в 

вашому житті.

(Чи добре ви знаєте свою маму? Якого кольору у 

мами очі? Волосся? Що полюбляє мама? Які в 

неї найулюбленіші квіти? Пісні? Яка професія? 

За що ви любите свою маму?)

У творі використовуйте речення з однорідними 

членами речення та складні речення. Не 

забувайте про розділові знаки. Повторіть 

правила на с. 64, 66, 72, 76, 82.

Також можна використати прислів'я  про 

маму, зокрема: 

 "У дитини заболить пальчик, а у мами –

 серце", "Як під сонцем квітам, так з 

матір’ю дітям" та інші.


Немає коментарів:

Дописати коментар